STE ZAČETNIK?

Začetnik? V Joga sobi smo veseli vseh raziskovalcev telesa, uma in duha. Tukaj vaše predznanje ali predhodna fizična pripravljenost nista potrebna. Če ste začetnik se lahko na vadbo za začetnike priključite kadarkoli med letom (obvezne prijave preko emaila joga.soba@gmail.com). Tečaji oz. vadbe so strukturirane tako, da vedno znova ponavljamo osnove, temelje joga prakse. 

  • Kadarkoli med letom lahko pridete na vadbo – PRVI OBISKI JE BREZPLAČEN.

Preberite si navodila za vadbo, preglejte urnik in pridite na prvo uro vsaj 15 minut prej. Še vedno ne veste kje in kako bi začeli? Pišite nam na joga.soba@gmail.com, če imate kakršnakoli dodatna vprašanja, na katera na tej strani niste našli odgovora. Potrudili se bomo, da vam odgovorimo še isti dan.


KAJ JE JOGA?

29 Joga praksa ima veliko funkcij. Razvija in poglablja samozavedanje, čuječnost, nas okrepi in uravnovesi ter spremeni našo govorico telesa. Joga preoblikuje in postavi na mesto poškodovane ali slabo razvite kosti, mišice in vezi. Uglasi naš živčni sistem, da se lažje prebijamo skozi vsakdan. Usmeri in raztegne naše misli do ciljev, ki smo si jih zastavili. Popravi telesno držo in s tem omogoči boljšo funkconalnost telesa. Ob izvajanju položajev organiziramo, masiramo, stiskamo in raztegujemo organe oziroma svoje telo in tako sproščamo nakopičena čustva. Z jogo se počutimo bolj varni, uravnoteženi, sposobni in odporni. Joga nam da orodja, s katerimi lahko ustvarjamo boljše počutje in zdravje.


OPIS VADB

AŠTANGA VODENA in AŠTANGA ELEMENTI

21 Jogijski telesni položaji (asane) so pri Aštanga Jogi razvrščeni v več progresivnih serij, za njih pa je značilno točno določeno zaporedje ter njihovo dosledno in postopno izvajanje. Učitelj vas na uri vodi skozi polovico ali celo prvo serijo, drugo serijo.  Vadba je zahtevna, vendar jo boste zapustili polni energije. Na urah se poglobimo v položaje, ki nam predstavljajo izziv, delamo na moči, premagovanju strahu, iščemo naše meje, potenciale in se zabavamo. Ja, joga je lahko tudi zabavna. Sestavni del Aštanga vodene ure je tudi dihanje (dihalne vaje/pranajame), meditacija in končno sproščanje.

VINJASA JOGA

15 Vinjasa pomeni postaviti na mesto (na poseben način). Velikokrat jo prevajajo tudi kot flow (angleško: tok). Na uri izvajamo skrbno pripravljena zaporedja jogijskih položajev (asan). Gibanje iz ena asane v drugo povezujemo z dihanjem, ki se odraža v tekočem, ‘flowy’ zaporedju, ki skorajda izgleda kot ples. Vinjasa joga je splošno ime za vsako tekočo vadbo joge (kjer povezujemo gibanje z dihanjem), a vsak učitelj, ji doda svoje zaporedje in uporablja različno število asan in kreativne prehode.

JOGA ZA STAREJŠE

Joga je priporočljiva za vsa starostna obdobja. Z redno vadbo lahko ohranjamo telo in um v zdravem in vitalnem stanju tudi v poznih letih. Vadba za starejše predvideva asane (položaje) in pranajamo (tehnike dihanja) v prilagojeni obliki, uporabljamo tudi veliko pripomočkov. Ritmi, hitrost prehodov in intenziteta položajev so primerni psihofizičnim (telesnim in umskim) sposobnostim tečajnikov. Pri sestavi vadbenega programa upoštevamo tudi najbolj pogoste težave, ki se pojavljajo v zrelih letih, kot so artritis, revmatizem, osteoporoza, visok krvni tlak, težave s sluhom, vidom itd.

IYENGAR JOGA

4 Pri Iyengarjevi hatha jogi se poudarjajo natančnost pri izvedbi položajev, uporaba pripomočkov, ustreznost sekvenciranja in čas držanja položajev. Telesna poravnanost pripomore k harmoničnemu in anatomsko pravilnemu načinu razvijanja telesa, tako da se ob pravilni vadbi učenec ne poškoduje. Iyengar je, ob ugotavljanju različnih telesnih specifik in zmogljivosti posameznikov, uvedel uporabo vrste pripomočkov, kot so kocke (lesene ali penaste), trakovi, stoli, palice, špage in odeje. Pripomočki pomagajo pri doseganju in vzdrževanju pravilne telesne drže v posameznem položaju, kar učencem omogoča varen in dostopnejši način izvajanja asan, ki bi zanje bile zaenkrat še prezahteven. Več o Iyengar Jogi.

REGENERATIVNA JOGA

Na nedeljski regenerativni jogi je telo popolnoma podprto z različnimi jogijskimi pripomočki. Na ta način se mišice sprostijo prevelike napetosti, posledično pa se sprostimo tudi mi – tako na fizični, kot tudi na mentalni ravni. 

MEDITACIJA IN SPROŠČANJE

32 Meditacija je v jogiski tradiciji nepogrešljiv del vsakdanje prakse. V naše življenje prinaša umirjenost, boljšo koncentracijo, prizemljenost, lažje soočanje s stresnimi situacijami, ozaveščanje vzorcev vedenja, boljši stik s seboj in ljudmi okrog nas, večjo učinkovitost pri delu, globoko sprostitev, boljši spanec. V danšnjem (pre)hitrem tempu življena nam meditacija lahko predstavlja vsakodnevni “odklop” in resetiranje našega sistema. Na urah meditacije bomo prakticirali preproste, a močne in učinkovite tehnike koncentracije, meditacije in sproščanja, ki izvirajo iz Kriya Tantra jogijske tradicije. Dobrodošli vsi, predznanje ni potrebno.

INDIVIDUALNE URE

Individualne ure joge in meditacije so namenjene tistim, ki vam vadba v skupini ni blizu, vam obstoječi urnik vadb ne odgovarja, oziroma bi radi bolj svojim potrebam prilagojeno vadbo. Za vse informacij glede individualnih ur pišite na joga.soba@gmail.com


KATERA VADBA JE ZAME?

Joga za začetnike (Hatha, Aštanga, Iyengar), joga za starejše, regenerativna joga –predznanje ali predhodna fizična pripravljenost nista potrebna, joga za starejše je še posebej primerna za vse po 50. letu (upoštevamo težave, kot so artiritis, revmatizem, osteoporoza, visok krvni tlak, težave s sluhom, vidom …) 
Iyengar joga, Vinjasa joga, Aštanga joga – vadbo prilagajamo skupini, ob vodenju ponudimo več različic izvedbe položaja, tako da lahko vsak posameznik izvede položaj, primeren svojemu znanju in fizični pripravljenosti. Vadba je intenzivna.

A fulfilling practice fills in what is missing. A fleeting practice leaves one grasping for what they already hold. A wholesome practice addresses the whole condition of the individual. A meditative practice moderates, mediates, and puts one in the middle of oneself.


NAVODILA ZA VADBO

PRED VADBO

HRANA IN PIJAČA Jogo je najbolje vaditi s praznim želodcem, priporočamo vam, da zadnji obrok zaužijete dve do tri ure pred vadbo. Pred vadbo popijte kozarec ali dva vode, med vadbo pitje odsvetujemo, saj tako lažje ohranjamo primerno toploto v telesu. OBLAČILA Med vadbo nosite lahka in udobna oblačila, ki omogočajo nemoteno gibanje. POTREBUJETE Joga blazino (ki si jo lahko brezplačno izposodite v Joga sobi) in brisačo. IZOGIBAJTE SE Močnim vonjem (deodorantom, eteričnim oljem, parfumom, kolonjski vodici). To velja tudi za vašo joga blazino, obleke in telo – tako bomo lažje ohranjali svežino prostora. PRIDITE PRAVOČASNO Če prihajate na vadbo prvič, vas vabimo, da pridete vsaj 15 minut prej, da vam razkažemo prostor in v miru izpolnite vpisni list.

OB PRIHODU

BOSIH NOG Čevlje pustite v beli omari ali poličkah na stopnišču. V vseh ostalih prostorih uporabljajte copate oziroma bodite bosi. ELEKTRONSKE NAPRAVE Izklopite jih. Če ste dežurni (zdravnik …), jih, prosimo, nastavite na vibracijo in nas na to opozorite. KOMUNIKACIJA Če imate kakršnekoli poškodbe, omejitve, skrbi, jih pred vadbo zaupajte svojemu učitelju. VSTOP V PROSTOR Vstopajte v tišini, vzemite pripomočke, ki jih potrebujete, in se namestite.

MED VADBO

POLOŽAJ OTROKA Kadarkoli potrebujete počitek lahko zavzamete položaj otroka (opis) in se vanj vračate, tudi če ga učitelj specifično ne omeni. KOMUNIKACIJA Če vas karkoli boli, moti ali imate vprašanje, pokličite učitelja. Prosimo vas, da se izogibate glasnemu govorjenju, saj s tem motite vadbo ostalih udeležencev. UČITELJEVA NAVODILA Bodite pozorni na učiteljeva navodila, jim poizkusite slediti in se pri tem opazovati. Položaje izvajajte počasi, postopoma in potrpežljivo. Če čutite, da položaja iz kakršnegakoli razloga (poškodba, bolečina …) ne morete izvesti, obvestite učitelja in ta vam bo ponudil modifikacije ali alternativni položaj. ZAMUJANJE V kolikor zamudite vadbo, se v tišini priključite skupini in šele po začetni umiritvi vadbe vzamite blazino in pripomočke, ki jih boste potrebovali. SHAVASANA ali položaj mrtvaka (ležanje na hrbtu) je zadnji položaj, ki ga na uri izvajamo. Je pomemben del joga ure in ga, če je le možno, ne preskočimo, tudi če se nam mudi. V Shavasani telo prebavi in si zapomni vse, kar smo med uro naredili.

PO VADBI

POČISTITE PROSTOR/BLAZINO Če ste si izposodili blazino v Joga sobi, jo prebrišite. Čistilo (voda + kis + eterična olja) in krpice so na voljo v omari. Pobrišite tla, če so mokra od potu, ter pospravite pripomočke. VPRAŠANJA Na koncu ure se pogovorite z učiteljem, če imate kakršna koli vprašanja.


ORGANIZACIJE/PODJETJA

VADBA JOGE – PAKETI ZA ZAPOSLENE

Storilnost in kvaliteta dela sta zelo odvisni od splošnega počutja, zdravja in zadovoljstva zaposlenih. Že zgolj rekreativna joga kaže svoje regenerativne učinke, ki blažijo fizične in umske obremenitve sodobnih služb. Z vadbo joge se naučimo tehnik, s katerimi odpravljamo vzroke stresa. V Joga sobi ponujamo dve možnosti. Kot prvo možnost ponujamo jogo na vašem delovnem mestu, kjer se naučimo pravilne drže, osnov gibanja in dihalnih tehnik. Joga za podjetja/organizacije je prilagojena specifikam službe, tipologiji dela (delo v pisarni, proizvodnja itd.). Kot drugo možnost pa ponujamo organizaciji/podjetju, da sofinancira organizirano vadbo joge v našem studiu. V tem primeru se zaposleni razporedijo samostojno po skupinah, ki so na urniku Joga sobe.

ANTISTRESNE DELAVNICE

Stres je v sodobnem svetu eden najpogostejših razlogov za različna obolenja in nervoze, pogosto botruje slabemu počutju, ovira dobre odnose med sodelavci in družinskimi člani ter blokira naše potenciale in ustvarjalnost. Na delavnici se bodo udeleženci naučili preprostih in učinkovitih vaj za sproščanje in poživljanje telesa in uma:

  • vaje iz Kriya Joge za sproščanje in poživljanje telesa;
  • dihalne vaje za zmanjšanje napetosti in umirjanje telesa in uma;
  • osnovne tehnike meditacije, ki pripomorejo k ohranjanju mirnosti in stika s seboj tudi v težavnih situacijah;
  • vaje, ki spodbijajo čuječnost, izboljšujejo koncentracijo in ozaveščajo vzorce obnašanja;
  • joga nidra (jogijski spanec) za globoko sporoščanje in regeneracijo;
  • sidranje željenega počutja.

Delavnica je izkustvena, udeleženci bodo vse vaje preizkusili tekom delavnice. Praksa bo podprta s teorijo in znanstvenimi dognanji o koristih tovrstnih vaj.

DELAVNICA POVEZOVALNE KOMUNIKACIJE ZA BOLJŠE ODNOSE IN VEČJO UČINKOVITOST NA DELOVNEM MESTU (vodi Jaka Kovač)

Dobra komunikacija je osnova za dobre, iskrene odnose in učinkovito sodelovanje, premalokrat (ali nikoli) pa nas le te učijo. Naučeni in navajeni smo, da poizkušamo svoje sogovorce nadvladati (ali se jim podrejati), premalokrat pa znamo in smo pripravljeni iskreno izraziti svoje občutke in potrebe ter vzpostaviti pristen stik s svojimi sodelavci. Na praktični delavnici bomo raziskovali naslednje teme:

  • Povezovalna komunikacija in vzpostavljanje iskrenega ter konstruktivnega dialoga tudi v težavnih situacijah;
  • ozaveščanje in razumevanje potreb in občutkov vseh vpletenih;
  • ustvarjanje prostora, ki spodbuja povezovalno komunikacijo;
  • preprečevanje in reševanje konfliktov;
  • razdiralni in povezovalni jezik;
  • empatično poslušanje – ključ do uspeha;
  • konstruktivno izražanje nezadovoljstva (kako reči ne in ostati v dobrem odnosu).

Delavnica je izkušenjska, vsebuje veliko praktičnih vaj, preko katerih lahko udeleženci raziskujejo svoje konkretne primere ter iščejo načine, kako vnašati učinkovite komunikacijske prakse v svoje delovno okolje.